Badak Sumbu & Si monyet

Alhikayat, dalam sebuah hutan ada seekor badak sumbu dan seekor monyet. Mereka ni memang tak pernah baik, selalu jer bertengkar. Padasuatu hari, sedang mereka bertengkar, mereka terjumpa sebuah pelita ajaib. Dipendekkan cerita, setelah digosok, keluarlah seorang jin. Jin itu setuju untuk mengabulkan tiga permintaan bagi kedua-dua menatang itu.

Permintaan 1 Badak : Saya mau semua badak sumbu di dalam hutan ini adalah betina, kecuali saya. Hehe.

Permintaan 1 Monyet : Saya mau sebuah motor Harley Davidson.

Jin tu kelip mata, bling.. Semua badak lain kat situ jadi betina, pastu ada sebuah Harley Davidson 1300cc warna hitam.

Permintaan 2 badak : Saya mau semua badak sumbu kat negeri pahang ni betina kecuali saya. Hehe.

Permintaan 2 monyet : Saya mau jaket kulit hitam dengan helmet Shoei.

Jin tu kelip mata lagi, bling.. Semua badak di pahang dah jadi betina, dan monyet tu pun dapat barang-barang mat motornya tu..

Lepas tu jin tu kata “Ini permintaan terakhir kamu, pikirlah dengan baik-baik.”

Badak tu pikir sejenak lepas tu kata ” Saya mau semua badak sumbu kat Malaysia ni betina yang cun melencun gilerrr, kecuali saya”.

Jin tu pun kelipkan mata and then bling.. Maka tinggallah badak tu satu-satunya badak jantan satu Malaya nih.

“Hah monyet, awak nak apa pulak? Kasut boot kulit ke?” tanya Jin.

Monyet tu memakai helmetnya, naik atas motor Harleynya, start enjin, kemudian melihat pada badak yang tersengih lebarr tu, “Saya mau badak tu jadi GAY.”

Jin tu pun kelipkan mata, bling.. Maka meraunglah badak sumbu tu sepuas-puasnya. “Mana aku nak cari badak jantan ni nyah.. Ish, tak kuaassa nyah.”

4 Responses so far »

  1. 1

    pmdsy said,

    heheh..badak mangsa keadaan =p

  2. 2

    Yati_Yula said,

    Huhu..
    Gtal sangat, bijak jugak monyet..

  3. 3

    Ketimpong Payong said,

    ade ker badak gay?
    hahahaha…

  4. 4

    Yati_Yula said,

    Ader kot..
    Ko jer xtau..


Comment RSS · TrackBack URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: